ANKETA OHLEDNĚ TOHOTO WEBU FARNOSTI - prosím o vyplnění.

Příležitost ke svátosti smíření máte vždy v týdnu přede mší svatou. Někdy ale člověk potřebuje svátost smíření prožít ve větším klidu a v časové pohodě. Nebo se svěřit s životní či duchovní těžkostí. Nebo se spolu s knězem pomodlit za trápení, které Vás tíží. I když se snažím příliš "netoulat" a být k dispozici na faře, přesto Vám chci nabízet konkrétní příležitosti k osobnímu setkání. Více zde.

P. Petr Hofírek

Od 27/9/2010

clip_image002TEXTY K ROZJÍMÁNÍ NA TÝDEN

27. 9. - 3. 10. 2010

motto týdne:

Hospodin zachovává věrnost navěky.

PONDĚLÍ 27. 9.
Job 1,6-22 Lk 9,46-50
Komentář: Lk 9,46-50
Jsem tolerantní k jiným křesťanům, k jejich odlišným způsobům, k jejich odlišnému jazyku, k jejich způsobům modlitby?

ÚTERÝ 28. 9. slavnost sv. Václava
Mdr 6,9-21; 1 Petr 1,3-6; 2,21b-24 Mt 16,24-27
Komentář: Mdr 6,9-21
Moudrost je vlastností nejen králů, je také hodnotou, o kterou máme ve svém životě usilovat. Příkladem v tom jsou nám svatý Václav i Ježíš sám.

STŘEDA 29. 9. svátek sv. Michaela, Gabriela a Rafaela
Dan 7,9-10.13-14 nebo Zj 12,7-12a Jan 1,47-51
Komentář: Jan 1,47-51
I já jsem pozván(a) na nebeskou hostinu, ke společné oslavě našeho Pána – spolu s anděly. Nebe je i pro mne otevřené...

ČTVRTEK 30. 9.
Job 19,21-27 Lk 10,1-12
Komentář: Job 19,21-27
„Můj Obhájce žije“ – nemusím se ničeho bát, mohu počítat s jeho pomocí, s jeho provázením, s jeho ochranou... právě dnes.

PÁTEK 1. 10.
Job 38,1.12-21; 40,3-5 Lk 10,13-16
Komentář: Lk 10,13-16
Je tomu tak, že kdo mne poslouchá, může v mém slově slyšet samotného Ježíše? Že kdo mne vidí, může v mém jednání vidět samotného Ježíše?

SOBOTA 2. 10. památka Svatých andělů strážných
Ex 23,20-23a Mt 18,1-5.10
Komentář: Mt 18,1-5.10
„Hledí na tvář mého nebeského Otce“ – jsou v jeho blízkosti, zároveň jsou nablízku nám...

27. neděle v mezidobí - C 3.10.2007
Zdá se nám, že naše volání k Bohu zůstává velmi často bez odezvy? Jak se on může nečinně dívat na tolik bezpráví a nespravedlnosti ve světě a proč rychle nezasáhne? Ale jak to vlastně je? Svět, ve kterém žijeme, je Božím problémem, nebo naším? Není to spíš tak, že pro množství vlastních slov a taky obav nejsme schopni zachytit a uvědomit si, že Bůh už dávno přijal náš problém za svůj?
1. ČTENÍ
Prorok, jehož působení můžeme klást do poslední třetiny 7. století, zde naříká nad násilím a bezprávím uprostřed svého lidu. Bůh na tuto stížnost odpovídá svým příslibem: Spravedlivý, který si uchoval věrnost, bude žít.
Hab 1,2-3; 2,2-4
Jak dlouho již volám o pomoc, Hospodine, – ty však neslyšíš; křičím k tobě: „Násilí!“ – ty však nepomáháš. Proč mi dáváš hledět na bezpráví? Můžeš se dívat na soužení? Zpustošení a násilí je přede mnou, povstávají hádky, rozmáhá se svár.

Tu mi Hospodin odpověděl: „Napiš vidění, vyryj ho zřetelně na desky, aby ho mohl každý snadno přečíst. Na určený čas totiž ještě čeká vidění, spěje však k naplnění a nezklame. I když ještě prodlévá, počkej na ně, neboť jistě se splní, nedá se zdržet. Hle, zahynul ten, kdo nebyl upřímný v duši, spravedlivý však bude žít pro svou věrnost.“
ŽALM 95
Odpověď:   Kéž byste dnes uposlechli jeho hlasu! Nezatvrzujte svá srdce!
Pojďme, jásejme Hospodinu, – oslavujme skálu své spásy, – předstupme před něho s chvalozpěvy – a písněmi mu zajásejme!
Pojďme, padněme, klaňme se, – poklekněme před svým tvůrcem, Hospodinem! – Neboť on je náš Bůh – a my jsme lid, který pase, stádce vedené jeho rukou.
Kéž byste dnes uposlechli jeho hlasu: – „Nezatvrzujte svá srdce jako v Meribě, – jako tehdy v Masse na poušti, – kde mě dráždili vaši otcové, – zkoušeli mě, ač viděli mé činy.“
2. ČTENÍ
Mladý Timotej, sloužící v efezském společenství, je vybízen, aby rozněcoval plamen Božího daru. To není povzbuzení k horlivé modlitbě, ale k používání a uplatňování obdržených darů: Proto v textu následují konkrétní pokyny ke službě. A proto následuje také ujištění, že Bůh nedal ducha bojácnosti (tj. ducha onoho špatného služebníka, který ze strachu schoval svěřené hřivny – Mt 25,25), ale ducha síly. Timotej má hlásat evangelium přes veškeré obtíže a těžkosti, přes případné demoralizující nálady vyvolané Pavlovým uvězněním.
2 Tim 1,6-8.13-14
Milovaný! Vybízím tě: zase oživ plamen Božího daru, který ti byl dán vzkládáním mých rukou. Vždyť Bůh nám nedal ducha bojácnosti, ale ducha síly, lásky a rozvážnosti! Proto se nestyď veřejně vyznávat našeho Pána ani se nestyď za mě, že nosím kvůli němu pouta. Naopak: Bůh ti dej sílu, abys nesl jako já obtíže spojené s hlásáním evangelia. Jako vzoru zdravé nauky se drž toho, cos ode mě slyšel, a měj přitom víru a lásku v Kristu Ježíši. Ten drahocenný, tobě svěřený poklad opatruj skrze Ducha svatého, který v nás bydlí.
EVANGELIUM
Podobenství o služebníku nemá moc společného s předchozími výroky o víře. Jen to, že opět ukazuje přiměřený postoj člověka vůči Kristu: Je to postoj účinné víry (v. 5-6) a nezištné služby (v. 7-10). Určitou potíž působí označení „neužiteční služebníci“ (v. 10). Lepší překlad je „jsme jen služebníci“ (tak liturgický a ekumenický překlad). Tito služebníci jsou skutečně užiteční, avšak tato jejich užitečnost nemá být příležitostí k vyžadování privilegií či milostí.
Lk 17,5-10
Apoštolové prosili Pána: „Dej nám více víry!“
Pán řekl: „Kdybyste měli víru jako hořčičné zrnko a řekli této moruši: ‘Vyrvi se i s kořeny a přesaď se do moře!’, poslechla by vás.
Když někdo z vás má služebníka a ten orá nebo pase, řekne mu snad, až se vrátí z pole: ‘Hned pojď a sedni si ke stolu’? Spíše mu přece řekne: ‘Připrav mi večeři, přepásej se a obsluhuj mě, dokud se nenajím a nenapiji. Potom můžeš jíst a pít ty.’ Děkuje snad potom tomu služebníkovi, že udělal, co mu bylo přikázáno?
Tak i vy, až uděláte všechno, co vám bylo přikázáno, řekněte: ‘Jsme jenom služebníci. Udělali jsme, co jsme byli povinni udělat.’“
K ZAMYŠLENÍ
Mohu říci, že vzhledem k Bohu i lidem plním dobře své povinnosti. Ne zcela mne to však uspokojuje. Jako by Bůh i lidé chtěli víc! Nepožaduje se totiž ode mne jenom část, třebas velká, ale mám dát naprosto všechno. Z toho mám obavu. Vždyť je potřeba myslet i na budoucnost… Jenom ten, kdo nyní dává všechno, může v budoucnu všechno obdržet.

Category: